Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2008

H gay επιχειρηματικότητα

Σε οποιαδήποτε αγορά, ελληνική ή ξένη, υπάρχουν άνθρωποι δημιουργικοί που επιχειρούν και αμείβονται για τις υπηρεσίες που προσφέρουν. Αναμφισβήτα το χρήμα είναι το δυνατότερο μέσο για να υλοποιήσουν όλες τις ιδέες και τα οράματα που έχουν. Άλλωστε τα πάντα στην ζωή είναι δούνε και λαβείν.

Αφορμή λοιπόν γι αυτό το άρθρο είναι το σχόλιο από έναν ανώνυμο αναγνώστη του blog για το θέμα "Παρακαλώ ας μείνει μεταξύ μας".

Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Ma kai esu kerdoskopos eisai kurie Sofiane. Ta idia pou katigoreis kaneis kai esu. Einai oxymoro to na katigoreis oti kapoia epixeirisi ekmetaleuetai tous gay otan tous ekmetalleuesai kai esu.

Πιστεύω μου είναι πως θα πρέπει να παίζουμε το παιχνίδι της ζωής "επί ίσους όρους". Το να με κατηγορήσει κάποιoς για κάτι που έχω κάνει καταθέτοντας επιχειρήματα δεν είναι κάτι που με βρίσκει αντίθετο. Αντιθέτως, το θεωρώ επικοδομοιτικό και σίγουρα βοηθά στο να καταλάβω τα όποια λάθη έχω κάνει. Άλλωστε, η σκληρή κριτική είναι είναι ένα παιχνίδι της δημοσιότητας το οποίο έχω δεχτεί να παίξω, εφόσον επέλεξα ο ίδιος, μέσω της δουλειάς μου, να εκθέσω τον εαυτό μου. Αυτό όμως που δεν με βρίσκει καθόλου σύμφωνο είναι τα χτύπηματα κάτω από την μέση, να λασπολογεί δηλαδή με μεγάλη ευκολία κάποιος κάτω από μια μάσκα, κρύβοντας τον εαυτό του πίσω από την δική του ανωνυμία. Θα μπορούσα κάλιστα πολύ εύκολα να σκεφτώ ότι ο ανώνυμος αυτός "σχολιαστής" είναι ένας από τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που έχω αναφέρει στο προηγούμενο άρθρο μου και τους οποίους τους έχω κατηγορήσει για εκμετάλλευση του "gay χρήματος". Θα μπορούσα επίσης να διαγράψω το κακόβουλο αυτό σχόλιο, όμως θεωρώ ότι κάτι τέτοιο δεν βοηθά στην επιλύση του προβλήματος. Προτιμώ να φαίνεται και μια αντίθετη γνώμη από έναν ανώνυμο αναγνώστη που μπήκε στον κόπο να διαβάσει το άρθρο μου και να μου απαντήσει. Μου δίνει με αυτό τον τρόπο αφορμή να ξεκαθαρίσω την διαφορα μεταξύ του "επιχειρηματία" και του "εκμεταλλευτή".

Θα ξεκινήσω λοιπόν από την δική μου "περίπτωση" και άργοτερα θα γενικεύσω το λόγο μου, και αυτό γιατί μερικοί ίσως νομίζουν ότι η ζωή ορισμένων σαν και μένα είναι στρωμένη με ροδοπέταλα.

Από την στιγμή που ολοκλήρωσα τις σπουδές μου και υπηρέτησα την στρατιωτική μου θητεία, προσπάθησα αρχικά να ασχοληθώ με την επιχείρηση της οικογενείας μου, όμως σύντομα διαπίστωσα ότι δεν μπορώ να μπω σε ένα μικροαστικό καλούπι όπου η οικογένειά μου θα έχει απόλυτη κυριαρχία επάνω μου. Έτσι, κάποια στίγμη και έπειτα από εργασία σε διάφορα περιοδικά και ατελιέ γραφικών τεχνών αποφάσισα το 1997 να εκδόσω το πρώτο δωρεάν gay lifestyle περιοδικό. Πήρα το μεγάλο ρίσκο, έφαγα τα μούτρα μου, γιατί οι εποχές ήταν πολύ δύσκολες, η υποστήριξη μηδαμινή, η αντιμετώπιση αρνητική, όμως δεν το έβαλα κάτω... ήθελα οι gay να έχουν ένα περιοδικό το οποίο θα μπορούσαν να το αποκτήσουν "δωρεάν" μέσα από χώρους διασκέδασης και το οποίο θα αποτελούσε μια συνέχεια αυτής της διασκέδασης στους προσωπικούς τους χώρους. Με τον καιρό έφτασα στο σήμερα, όπου άλλαξα πλέον την μορφή των δραστηριοτήτων μου, το περιοδικό μου έγινε καθαρά "ταξιδιωτικό και οδηγός", ασχολούμαι επίσης με την προώθηση επιχειρήσεων καθώς και με εκδηλώσεις. Κάτι τέτοιο έχει τα θετικά του, έχει και τα αρνητικά του. Είναι η δουλειά μου, όπως είναι όλες οι δουλειές.... παρέχω κάποιες υπηρεσίες για τις οποίες αμείβομαι. Αυτό άλλωστε κάνουν όλοι όσοι εργάζονται.

Ειναι οξύμορο να πιστεύει κάποιος ότι η ζωή μου ως gay επιχειρηματίας που αποδέχεται ανοικτά τον ρόλο του στην κοινωνία είναι πάντα στρωμένη με ροδοπέταλα όταν επέλεξα να μιλήσω ανοικτά για τις προσωπικές μου επλογές. Το πιο εύκολο για μένα θα ήταν να συνεχίσω να ασχολούμαι με την επιχείρηση του μπαμπά ή να ανοίξω ένα γραφειάκι ως ένας κλασσικός γραφίστας, αποκρύπτοντας κάθε ίχνος από την προσωπική μου ζωή και θάβωντας για πάντα το όνειρό μου. Να επιλέξω δηλαδή τον συμβιβασμό με τις επιλογές της κοινωνίας και της οικογενείας μου, να βολευτώ όπως ίσως βολεύεται ο αναγνώστης που με συκοφαντεί για "κερδοσκοπεία". Σαφέστατα θα κέρδιζα περισσότερα χρήματα και με ευκολότερο τρόπο. Μια στρωμένη δουλειά είναι πάντα η εύκολη λύση για έναν που αναζητά μόνο τα οικονομικά οφέλη και τίποτα άλλο.

Ποια είναι η έννοια όμως της λέξης "εκμετάλλευση";

Σημαίνει ότι προσφέρω λιγότερα από αυτά για τα οποία έχει πληρώσει κάποιος. Εκμετάλλευση είναι επίσης όταν χρησιμοποιώ έναν άνθρωπο που είναι άμοιρος της κοινής λογικής και δεν μπορεί από μόνος του να κρίνει τι είναι το σωστό και τι το λάθος. Θέλω να πιστεύω ότι το κοινό που έχω επιλέξει να απευθυνθώ δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων. Επίσης, έχω επιλέξει οι περισσότερες από τις υπηρεσίες μου, όπως το περιοδικό ή το portal, να προσφέρονται δωρεάν στο αναγνωστικό κοινό με μοναδική πηγή εσόδων τις χορηγείες από άλλες επιχειρήσεις. Οπότε και η κατηγορία της κερδοσκοπείας πέφτει στο κενό.

Παρόμοιες κατηγορίες δεν είναι πρώτη φορά που ακούω... μερικοί τις εκστομίζουν μέσα από την άγνοιά τους, άλλοι βέβαια γιατί έχουν προσωπικά συμφέροντα και νομίζουν ότι με αυτό τον τρόπο θα θίξουν τον άλλον. Θεωρούν ότι ένας gay που δημιούργησε μια επιχείσηση μέσα στον gay χώρο θα πρέπει να κρίνεται με διαφορετικά κριτίρια από έναν gay ή straight που την δημιούργησε εκτός gay χώρου.

Φυσικά, πάντα υποκινούνται και κάποια συμφέροντα πίσω από μια τέτοια κατηγορία. Ότι συμφέροντα όμως και να έχει κάποιος, θα πρέπει να γνωρίζει ότι δεν μπορεί να κερδίσει τίποτα όταν λασπολογεί πίσω από την κάλυψη της ανωνυμίας με μοναδικό όπλο την λάσπη δίχως επιχειρήματα.

Ο καθένας άλλωστε κρίνεται από το αποτέλεσμα της δουλειάς του και χαίρομαι όταν με κρίνουν, θετικά ή αρνητικά, αξιόλογοι άνθρωποι που τολμούν να εκτεθούν με την κρίση τους.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

adiko. afto mou erxete san proto pragma sto mialo otan diavasa tin apopsi tou anonimou filou kai leo adiko giati allo pragma to ena kai allo pragma to allo.

allo na milame gia kapoious pou exoun ekmetaleftei tous gay gia prosiko kai mono ofelos kai allo na milame gia kpoion pou exei "ekmetalftei" tin idia tou ti fisi gia na exei ofelos ekeinos alla kai ofelos afto to opoio antiprosopevei, tous idious tous gay.

den thelo na ipostirikso kanenan, mia pou den exo kanena simferon, alla mporo na diaxoriso an kati einai stravo-anakrives kai kati pou einai sosto.
to na ekmetalefteis tous gay gia na doulepsi to magazi sou kai na gemizi i tsepi sou, periodo pou den exeis allo kosmo na valeis mesa - giati den mporeis - gnorizontas tin adinamia tis nixterinis athinas se tetoiou eidous magazia - den exei kamia sxesi, me to na dimiourgiseis kati pou apefthinete stous gay kai pou pragmatika to theloun.
na ste kala.

dilono anonimos alla ta stoixeia mou iparxoun sti diathesi tou idioktiti tou istiologiou.

Ανώνυμος είπε...

"επί ίσοις όροις" θα ήταν καλύτερο ... για τα υπόλοιπα συμφωνώ :P

Ανώνυμος είπε...

Ela vre Paul... pali anoiksane oi askoi toy aioloy...
Kathesai kai les ta aytonoita...
ENNOEITAI oti oloi theloyn na vgaloyn lefta, einai 8ema epiviwshs. ENNOEITAI oti prosfereis tis yphresies soy enanti amoivis kai ENNOEITAI oti 8a vre8oyn epixeiriseis poy 8a tis arnh8oyn gia toys XYZ logoys.
Vasikes arxes kapitalismoy. SE OPOION DEN TOY ARESEI NA PSYFISEI KKE. Egw proswpika exw ksenerwsei me ton kapitalismo kai ton psefto-fileleytherismo. Alla ayth einai mia allh syzhthsh.
PREPEI NA DEXTOYME OTI ZOYME SE MIA AFRIKANIKOASIATIKH TRITOKOSMIKH XWRA (Ti? De ta mathate? H Afrikh plisiase 1 metro thn Makedonikh Elladoyla meta ton seismo sth Methoni)POY NOMIZEI OTI EINAI EYROPAIKI. Gia tetoies psevdes8hseis milame!
Sto thema mas: Den nomizw na ofelei se kati h antiparathesi h h laspologia kathe idoys. Giati LASPI einai kai to "dosimo" tvn etairiwn poy den symperilif8ikan ston katalogo . Eidate poythena thn ATHENS VOICE h thn LIFO na "deinei" tis epixeiriseis poy den dextikan na diafhmhstoyn? Aplws den tis "paizoyn".
Vevaia to thema einai lepto apo thn stigmh poy san PAUL SOFIANOS CREATIONS prospatheis na doylepseis me ena pelatologio kai apo thn allh san PAUL prepei na "katapineis" ta strava kai ta anapoda tis ellinikis pragmatikotitas. H swsth antimetwpish einai ayth poy ksexwrizei toys Magkes apo toys Koyradomagkes kai ta agoria apo toys antres.

Sto diatafta, mia apanthsh toy typoy "ekmetaleysh symainei", "epixeirimatikotita symainei" arkei gia na piasoyme to karfi ka8os kai ena afierwma gia ton xwro tis nyxtas (kai ths nystas mi soy pw) poy na fwtografizei proswpa kai katastaseis. (;-P)

Kai epiteloys, as moy lysei kapoios thn aporia: poy mporeis na vreis enan gkomeno tis prokopis?
Einai tyxaio poy olo kai perissoteroi enapothetoyn tis elpides toys kai kanoyn makroxronies sxeseis me prwtoklasatoys gays apo France, Spain, Italy ktl ktl ? Telika to eisagomeno einai kalytero?

Perissotera tha soy steilw se email giati den afora ton poly kosmo.

Filika, Alexandros

Ανώνυμος είπε...

Pali ftaiei o gay epixeirimatias Sofianos? Oi str8 epixeirimaties apo tous opoious agorazoume aga8a kai ypiresies briskontai sto apiroblito? Fainetai pos kata ton syggrafea tou arxikou keimenou einai toso agnoi oso enas "lykos mesa sto mantri" kai mallon exei tin entyposi pos den douleyoun me tous orous kai tis normes tis eley8eris agoras.

As to parei eidisi o anonymos blogger pou kataferetai kata tou eponymou gay epixeirimatia Sofianou, pos se kamia periptosi h anonymia den mporei na leitourgei kai na xrisimopoieitai san peplo prostasias gia na grafoume o,ti mas kapnisei. Exei oria, ta opoia ofeiloume na sebomaste, opos ofeiloume na sebomaste ton kosmo pou bgainei anoikta kai oxi na ton kathgoroume asxeta an symfonoume h diafonoume mazi tous.

Den eimai blogger, alla bgaino eponyma.

Eyxaristo gia tin prosoxi sas
Eirini Petropoulou